Kohalike tagasiside aitab kujundada Haljala-Kukruse vahelise uue maanteelõigu trassikoridori alternatiive
Septembris toimus Haljala-Kukruse vahelise maanteelõigu esialgsete trassikoridori alternatiivide tutvustamiseks ja tagasiside kogumiseks neli avalikku koosolekut, mis pakkusid trassilahenduse täpsustamiseks väärtuslikku teavet.
Riigi eriplaneeringu projektijuhti Anne Martini sõnul aitasid kohtumised paremini mõista inimeste hoiakuid. "Soovime planeerimisel arvestada ka kohalike elanike huvidega. Nende põhjalikud teadmised piirkonna elust ja olust aitavad märgata uudseid võimalusi, et leida parim lahendus," ütles ta. Martin lisas, et kuivõrd riiklikud eriplaneeringud võivad mõjutada piirkonna elanike harjumuspärast elukorraldus, on kohalike probleemkohtade esiletoomine terviklikuma plaani loomiseks eriti oluline.
Avalikel koosolekutel osalenud inimeste hoiak uue maantee suhtes oli valdavalt positiivne. Kohalike toetavat suhtumist peegeldab ka hiljuti valminud Norstati uuring, millest selgus, et Haljala-Kukruse vahelisse uude maanteelõiku suhtub positiivselt 81% Ida-Virumaa ja 84% Lääne-Virumaa inimestest. Poolehoidu projekti suhtes kinnitasid ka septembris ja oktoobris toimunud piirdkondlikud fookusgrupi vestlused kogukonna esindajate ning ettevõtjatega, kus toodi uue maanteelõigu peamiste väärtustena välja ohutuma ja kiirema liiklemise. "Erinevates formaatides kogutud tagasiside kohalikelt on väga oluline, sest aitab esialgseid trassialternatiive täpsustada. Samuti esitati ettepanekuid täiendavate alternatiivide visandamiseks. Lõpuks on tähtis, et valmiv trassilahendus vastaks nii kohalikele kui ka riiklikele huvidele," ütles Martin.
Nii avalikel koosolekutel kui ka fookusgrupi vestlustes kerkis esile mitmeid küsimusi. Peamiselt puudutasid need trassikoridori alternatiividel või nende vahetus läheduses elavaid inimesi ja asuvaid elamuid. Samuti tunti huvi keskkonnaaspektide üle ja uuriti, millist mõju avaldab uus maanteelõik põllumajandussektoris tegutsevatele ettevõtetele, kelle põllumaadele on mitmed alternatiivid elamute vältimiseks kavandatud ja kelle rasketehnika tänasel põhitrassil pidevalt liigub ning seda ületab. "Esialgsete trassikoridori alternatiivide tutvustamine on üks samm pikas protsessis ja soovime, et inimesed saaksid kogu eriplaneeringu koostamise vältel enda küsimustele võimalikult täpsed vastused. Kohtumised näitasid, milliste teemade selgitamisele peame tulevikus veel rohkem tähelepanu pöörama," märkis Martin.
Kohalike elanike aktiivne osavõtt avalikest koosolekutest annab märku inimeste soovist rääkida kaasa nende kodukohta mõjutavatel teemadel. Teisalt pakub iga esitatud küsimus, arvamus ja ettepanek võimalust projekti järgnevaid samme võimalikult tõhusalt planeerida. "Konstruktiivne tagasiside on võtmetähtsusega, et tagada tasakaalustatud lahendused ja kõiki osapooli arvestav protsess. Täname kõiki osalejaid väärtusliku panuse eest," ütles Martin. Ta lisas, et saadud tagasiside põhjal tehtud muudatustest trassialternatiivides on uuesti plaanis teavitada ka maaomanikke. Sealt edasi on praeguse ajakava kohaselt järgmine suurem etapp 2025. aasta teises poolest, mil eeldatavasti saab tutvustada mõjude hindamise tulemusi.
Lisainfo:
Anne Martin
Haljala - Kukruse 2+2 teelõigu eriplaneeringu projektijuht
anne.martin@agri.ee
+372 5802 3933
Julia Piilmann
Kommunikatsioonialane tugi
+372 5124 808