Kuidas helistada hädaabinumbrile 112


* Helista 112, kui vajad KIIRET abi. Ära helista 112-le info saamiseks ja andmiseks või nõuannete küsimiseks – selleks on olemas valdkondlikud infotelefonid (nt perearsti nõuandetelefon 1220 jpm).

* Helista kõigepealt 112-le, mitte pereliikmele või sõbrale. Kui Sa ei helista kõigepealt Häirekeskusele numbril 112, kaotad väärtuslikku aega Sulle abi saatmiseks.   

* Ütle, mis juhtus ning kas keegi on viga saanud ja vajab abi.

* Ütle aadress või kirjelda asukohta, kuhu abi on vaja. Sinu lauatelefoni positsioneerides näeb Häirekeskus aadressi, mobiiltelefoni positsioneerides piirkonda, kus Sa asud. Õnnetuse asukoha täpseks määramiseks anna täpsustavat infot – ütle aadress, nimeta lähedalasuvaid objekte, anna võimalusel GPS-koordinaadid.

* Kui Sa ei asu ise sündmuskohal, anna sellest teada.

* Kuula päästekorraldaja küsimusi, vasta täpselt ja lühidalt.

* Kui elu ja vara on ohus, saadetakse abi välja juba kõne ajal. Lisaküsimuste esitamise tõttu ei viibi abi saatmine – abi on juba teel.

* Ära katkesta kõnet enne, kui abistamiseks vajalikud asjaolud on välja selgitatud.

* Hoia oma telefoniliin vaba, et lisateabe saamiseks või nõuannete andmiseks saaks Sulle tagasi helistada.
* Kui olukord sündmuskohal muutus – läks halvemaks või paremaks, helista 112-le ja anna sellest teada.
Kõik hädaabikõned salvestatakse.



Õiguskord Lüganuse vallas 2016. aastal

Õiguskord Lüganuse vallas 2016. a  I poolaastal

 

Hädaabinumber 112 (ööpäevaringne)

 

 

Purtse Vabatahtlik Pääste

Purtse Vabatahtlik Merepääste

 

17.03.15
 Eestis on nüüd üks hädaabinumber 112 kiirabi, päästjate ja politsei kutsumiseks.  Kui vajad kiiret abi, helista hädaabinumbril 112 Häirekeskusesse.

Eesti läks Euroopa 112 päeval, 11.02.2015 üle ühele hädaabinumbrile 112. Alates 11. veebruarist saab ühelt hädaabinumbrilt 112 kutsuda kiirabi, päästjaid ja nüüd ka politseid.
 
Üks hädaabinumber 112 muudab abi kutsumise inimesele lihtsamaks – meeles on vaja pidada üht numbrit 112 ning kriitilises olukorras ei kulu aega mõtlemisele, millist abi ja milliselt numbrilt kutsuda.

Inimestele jääb pikem ja mõistlik aeg ühe numbriga 112 harjumiseks. Üleminekuperioodil suunatakse numbrile 110 helistajad numbrile 112 ning keegi ei jää abita. Number 110 kaob kasutusest peale pikemat üleminekuperioodi, kui selle kasutus on jõudnud miinimumini.
3.09.15